22 August, 2008

Bingkisan Permatang Pauh 1

Salam Ukhwah,

Hati masih tergugah. Bom demi bom digugurkan.
Terkini ialah penahanan untuk siasatan oleh BPR terhadap dua orang exco Perak dari PKR.
Didakwa berlaku rasuah dalam projek perumahan bernilai RM180 juta di Seri Iskandar.
Rasuahnya berbentuk wang dan seks.

Sekali lagi seks.

Jelas, kalau selalu kita menyebut sesuatu itu berulang kali bermakna kita telah terbiasa. Kalimah seks ini menjadi kegemaran pemimpin UMNO. Nampaknya wang dan perempuan
kegilaan atau obsesi mereka.

Ops jangan lupa ada satu lagi kegemaran nombor 1 mereka - main penggung!

Tentang dinsiden di Perak ini telah dijelaskan bahawa ada unsur politik, dan YB Nizar menjelaskan bahawa tidak wujud projek itu.

Ini sebenarnya mainan politik mereka. BPR telah diperkudakan. Dengan tindakan BPR ini, kredibiliti BPR nmelengkapi satu pusaran maut.

Ketua Pengarahnya marah kerana tindakan itu dikaitkan dengan politik semasa.
Bukankah penentuan masa untuk mengheret mereka ke mahkamah dalam tangan mereka. Mengapa masa ini dipilih? Adakah rakyat buta atau tidak ada otak? Rakyat dapat membacanya.

begitu juga dengan taktik terbaru mereka iaitu mengedarkan senarai kabinetbayangan PR. Terdapat 3 versi berbeza. Bagi komuniyi Melayu diedarkan senarai yang penuh dengan wakil DAP, dan kurang wakil PAS. Begitulah sebaliknya untuk masyarakat Melayu.

Kegusaran saya kian memuncak. yang pasti bom berskala besar akan terus digugurkan. Adakah PR dapat menyediakan "patriot" untuk memintasnya?

Bagaimanapun, saya masih berharap momentum PRU12 akan terus subur dan akan dibuktikan di Permatang Pauh pada 26 Ogos ini. Kalau boleh, lagi banyak bom digugurkan, lagi banyak undi UMNO terbakar.

Berjumpa lagi ...

No comments:

Post a Comment