06 January, 2010

Jika Benar PAS Kelantan Sayang Akan Tok Guru Nik Aziz, Bertindaklah !


Salam.

Sesiapa pun apabila sesuatu isu atau musibah yang menimpa ahli keluarga terdekat atau cuba dihina atau diburukkan, akan tersentuh hatinya, akan terluka hatinya. Dan, reaksi spontan dan lebih kepada tindakan bawah sedar, akan mempertahan integriti ahli keluarganya.

Saya berasakan Tok Guru Aziz kini tertekan dan dilema, apatah lagi ahli keluarga beliau yang terdekat masih tegar mempersalahkan orang lain. Ahli keluarganya adalah liabiliti kepada beliau.

Satu cara yang ampuh ialah PAS Kelantan harus bertindak segera. Ambillah apa pun langkah hatta yang menampakkan melukakan hati To Guru Nik Aziz. Pada saya sekarang yang terlebih penting ialah menyelamatkan PAS Kelantan, dan dengan itu menyelamatkan Tok Guru Nik Aziz serta TGNA dibantu dalam membuat keputusan yang betul.

Hakikatnya ialah PAS Kelantan amat bersalah dalam hal ini kerana membiarkan TGNA melantik menantunya sebagai CEO PBMK. Sewajibnya kehendak Tok Guru ini ditentang habis-habisan. Apa yang berlaku ialah mereka tidak bertindak atau kalau pun bertindak tetapi tak cukup kuat.

Jadi sudah tiba masanya PAS Kelantan bertindak sekarang untuk menebus balik kesilapan mereka. Kemarahan atau kecil hati Tok Guru, pada saya, hanya sementara, dan akhirnya apabila kemarahannya reda, kebenaran akan terserlah jua.

Marilah kita berdoa dan bersolat hajat agar Tok Guru diberi kekauatan dan petunjuk. Beliau sebenarnya sedang diuji denga ujian maha hebat. Tok Guru wajib dibantu.

Biar berkelahi sekarang daripada rugi selama-lamanya.

Simpang 4, AS

4 comments:

  1. Siapa kata kami sayang Nik Aziz? Pemikiran dia mungkin sesuai untuk zaman dulu. Tapi untuk sekarang corak pemikiran dia dah lapok dan absolete. Jika dilayan dia akan merosakkan masa depan kita. berundur lah

    ReplyDelete
  2. Anak2 menantu dan isterinya yang perlu bantu dgn cara sedar segera darisifat meterialistik. Mereka inilah yang merosak tok guru hari2 menghasut,menjarumkan dgn pelbagaisuntikan panas dan berbisa.mereka inginkan kemewahan dan riak seperti exco2 lainnya.

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Memang sayang ke tok guru,tapi ana tengok yb pas lain tak berapa nak bersuara bantu tok guru.Dibiarnya tok guru terkoten-koten seorang.Simpati juga pada tok guru.

    Sebenarnya dia berebut nak jadi saka jawatan MB je.Jadi gilir cantas nak tunjuk yang baik.

    Jadi tok guru jadi serabut ,lalu keluar kata2 yang tak sedap didengar spt CELAKA

    ReplyDelete
  4. cantik tulisan anda, teruskan

    ~taman laman

    ReplyDelete