05 January, 2010

PAS Kelantan: Petaka Dah Bermula?


Salam.

Kali ini saya tak akan ulas panjang-panjang. Nak baca yang panjang, baca posting saya lalu.

Posting saya yang lalu meminta atau seakan-akan merayu agar isu Ariffahmi diselesaikan dengan segera dengan memohon Nik Abduh, Nik Amalina, dan Ariffahmi sendiri bermuhasabah dan mengutamakan parti, air muka Tok Guru, bapa dan mentua mereka.

Apa yang saya bimbang telah meletus. Banner telah "naik" di sekitar Kota Bharu yang mempersenda Tok Guru dan Ariffahmi. Rujuk di sini. Gambar di atas ikhsan dari Jiwo Kelate. Baca juga al Bakistani.

Selepas ini mesti ada yang menuding jari pada UMNO atau dalang yang cuba menjatuhkan maruah Tok Guru dan PAS Kelantan.

Pada saya, soal siapa dalang atau siapa yang buat tidak lagi penting. khalayak barangkali telah mendapat mesej tertentu yang ada sesuatu yang "tak kena"! Hal ini kerana PAS sendiri atau personal yang terlibat, yang sengaja melakukan sesuatu yang membuka ruang ke arah berlakunya "persendaan" itu. Perangai UMNO telah kita tau sejak sebelum merdeka lagi. Telah banyak teguran dan nasihat telah dilontarkan.

Jadi, siapa yang nak dipersalahkan atau akan dijadikan "kambing korban" kali ini? Husam? Kickdefella? Atau fraksi UMNO atau dan atau.

Segalanya dah tidak relevan lagi .... Yang relevan ialah Kelantan diarah bayar RM800 juta! Nampak tak apa erti semua itu?

Simpang 4, AS

No comments:

Post a Comment