02 February, 2009

Dah Terlambat Jamal, Man, Najib ...




Nak komen ringkas je malam ni.

Nampaknya politik Perak kian menarik. Walaupun situasi begitu genting tetapi seakan-akan lawak bodoh.

Kebijaksanaan Speaker Dun Perak dan Nizar, maka secara tiba-tiba kedua-dua exco yang ghaib ini tak semena-mena muncul bak orang baru terlepas lemas air.

Namun segala-galanya telah terlambat. Kedua-dua kerusi yang mereka wakili telah kosong dan hampir pasti PRK akan berlangsung. Sahih atau tidak, nafi atau tidak, kedua-dua Adun ini yang telah ghaib tanpa kesan beberapa hari, tidak menjadi persoalan lagi. Mereka telah tandatangan surat itu. Keputusannya terletak di tangan SPR!

Kepada kedua-dua Adun ini, dinasihatkan agar relakanlah kekosongan kerusi itu kerana anda akan diingati sebagai pejuang parti bukan dilabelkan pengkhianat perjuangan dan amanah rakyat yang anda wakili. Label ini akan kekal sepanjang zaman. Selamatkanlah maruah anak-anak cucu anda. Harta dunia tidak boleh dibawa ke dalam kubur, tetapi jasa baik dan pengorbanan akan kekal sepanjang zaman.

Kegetiran yang anda alami kalau nak dibandingkan dengan penghinaan dan deraan moral dan fizikal yang dialami oleh ketua anda lagi dahsyat. Kegetiran anda hanyalah seperti melukut.

Kepada Najib, bermainlah di padang yang rata dan bersikap cerdiklah dalam strategi. Jika berjaya pun, adakah orang Melayu akan menyanjung dirimu sebagai pejuang yang ikhlas? Anda bermain di tempat dan masa yang salah, apatah lagi melibatkan diri secara langsung.

Mampukah dikau, wahai Najib sekiranya Si Nizar itu membubarkan DUN Perak. Si Nizar telah pun diperkenankan DYMM Sultan Perak mengadap baginda. Apakah makna perkenan itu?

Sudahkah Najib menyemak angka-angka Dun yang BN menangi. Adakah majoriti mereka begitu selesa untuk menghadapi PRK? Telah semakkah dengan saksama trend pengundian terkini? Apakah peluang BN?

Apakah di sebalik semua ini, Anwar, Nizar, TGNA, TGHH, dan LKS serta LGE sedang mentertawakan anda?

Fauzi, Ketua Bahagian Ipoh Barat telah mengeluarkan akuan bersumpah RM50 juta tawaran Najib, dan Exco Kedah, Adun Bukit Selambau telah pun membuat kenyataan media bahawa beliau dan keluarganya diattack dengan hebat oleh UMNO sejak Mac 2008 hingga kini.

Pada saya, bubarkan Dun, Nizar! Biarkan rakyat menentukan pilihannya!

Di Simpang 4, AS, 1230am

No comments:

Post a Comment