22 August, 2009

Cukuplah Melanyak Rohaizat, Bawakanlah Isu dan Komitmen Yang "Kredible"


Salam untuk pengunjung.

Potret di atas sedang bercerita kepada anda. Pak Samad sedang meluahkan rasa hatinya sebagai mewakili insan seni terhadap isu PPSMI. Beliau sanggup turun. Mengapa?
Bukankah ini satu kelainan dalam kempen? Segar dan menyegarkan!
Kita harus belajar dari sejarah. UMNO kalah teruk pada 2008, selain kelemahan-kelemahan Pak Lah yang sedia termaklum tapi angkara mainan media milik UMNO yang seolah-olah gila dan tidak tahu sempadan atau masa untuk berhenti.

Hal ini kerana apabila didorong oleh rasa syok mendedahkan keaiban demi keaiban teruma DSAI, TGNA, dan TGHH, akhirnya rakyat melihat sisi-sisi kebenaran di sebalik keaiban yang dibongkarkan.

Maka kita bimbang kerana seronok dengan sosok peribadi Rohaizat yang boleh dan mampu dipertikai maka segala serangan diarahkan kepadanya.

Saya berasakan dengan pemdedahan yang agak memdetail oleh team Perakekspres tentang siapa "Rafizah" kepada Rohaizat (http://perakexpress.com/www/2009/08/22/pendedahan-siapa-isteri-kedua-rohaizat/), saya rasa pihak jentera kempen dan jentera saraf kempen PAS dan PR untuk N11 ini, sedar dan tahu untuk bila berhenti ketika menspin isu-isu berkaitan maruah dan moral calon.

Saya berasakan kaum keluarganya, isterinya, dan anak-anaknya telah pun cukup tertekan dengan isu lesen peguamnya dan tindak balas daripada bekas rakan kongsinya, saudara Yusri.

Kita bimbang, laba yang kita harapkan, akibat seronok dengan keaiban orang lain, rugi yang datang.

Sekarang, pengundi Permatang Pasir dah dapat menilai dengan baik dua calon yang bakal menerajui N11 ini. Sekaranglah masa untuk meninggalkan isu-isu personal, moral, dan maruah.

Bawakanlah ke Permatang Pasir:

a) Komitmen untuk mengotakan manifesto PR pada PRU12 lalu.
b) Buktikan bahawa amanah yang diberi benar-benar terjaga dan ditunaikan.
c) Rangkakan dan bentangkan program untuk golongan muda dan golongan pertengahan yang menjadi nadi reformasi.
d) Tunjukkan kematangan berpolitik - bersikap profesional dan membawa setiap masalah parti ke dalam ruang dan saluran yang betul.
e) Bawakan Zaid Ibrahim ke Permatang Pasir.
f) Bawakan Alimudin dari Pahang yang baru berhijrah dari UMNO ke PKR.

Tahniah diucapkan kepada Mahfuz kerana membawa Pak Samad Said ke Permatang Pasir.
Di Simpang 4, AS, 1.30pm

No comments:

Post a Comment