22 August, 2009

Lanjutan Penahanan Gobala: Jawapan Untuk Komen Pengunjung

Salam Ramadhan ...

Saperti yang saya tegaskan, jenayah tetap jenayah. Seseorang yang melakukannya harus memikul risikonya. Yang dipersoalkan ialah bagaimana sesuatu kuasa yang dilaksanakan. Contoh-contoh kekerasan atau terlampau agak banyak dilakukan akhir-akhir ini.

Kata Gobala, “Polis menanggalkan seluar saya, bayangkan saya ahli parlimen dan polis menanggalkan seluar saya dan mengambil gambar. Ketika saya menjerit supaya mereka berhenti melakukannya tangan saya dipijak.

“Saya percaya mereka menggunakan pisau untuk memotongnya, apakah motif mereka melakukannya. Pada saya mereka menangkap gambar saya untuk digunakan dalam pilihanraya akan datang,” katanya.

Gobala menafikan sekeras-kerasnya dakwaan stesen televisyen pro kerajaan yang menyatakan bahawa beliau bersalah kerana meyerang polis.“Apa yang berlaku pada saya adalah saya yang diserang, apa yang mereka tunjuk di televisyen seorang lelaki berdiri di belakang saya. Polis menahan saya dan berjalan bersama, terdapat seorang polis beruniform di belakang saya menendang saya dan saya mempertahankan diri.

Gobala berkata, beliau kemudiannya dijatuhkan dan dipijak anggota polis di bahagian bahu dan belakang badan sebelum menggarinya.

“Saya telah ditahan lebih dari 25 kali, saya tidak perlu publisiti murahan. Tidak perlu memberikan 20 hingga 30 orang anggota polis menyerang, mencederakan saya dan menendang saya dan memalukan saya sehingga di masukkan ke wad selama empat hari,” katanya.

Untuk bacaan lanjut, sila klik link ini (http://perisik-rakyat.com/2009/08/gobalapdrm-yang-terlampau.html). Terima kasih kepada Perisik Rakyat.

Untuk sesiapa yang berlapang dada, fikir-fikirkanlah ... apakah dan ke manakah hala tuju negara kita?

No comments:

Post a Comment