23 July, 2012

Hebatnya TPM Kita (2)...

Agaknya kenapa TPM cuba menjadi jaguh dalam isu air selangor ini. Adakah kerana ingin menjaga air muka Noh Omar sebagai orang no 2 UMNO Selangor? Atau membela kroni UMNO, TS Rozali? Atau pada hematnya untuk menunjukkan betapa Pusat begitu prihatin akan nasib rakyat Selangor? Seolah-olah Khalid Ibrahim dan kerajaan Selangor hanya berminat bermain politik, dan bukannya membela nasib rakyat Selangor khususnya keengganan Khalid bekerjasama dalam pembinaan Loji Langat 2. Atau untuk menunjukkan betapa kerajaan negeri Selangor di bawah PR adalah kerajaan yang gagal?

Jika kita membaca lebih jauh TPM cuba mengaplikasi kaedah yang digunakan Isa Samad, Ahmad Maslan, dan Najib dalam menjayakan penyenaraian FGH walaupun ditentang hebat oleh ANAK dan sebahagian peneroka Felda.

Hakikatnya rakyat Selangor mampu menilai akan rasional tindakan Khalid dalam soal isu SYABAS dan isu Langat 2 ini. Khalid bertindak dalam rangka kebajikan rakyat Selangor dan Khalid tidak ingin selagi kuasa kerajaan Selangor berada di bawah PR, Khalid tidak mahu bersekongkol dengan kerakusan UMNO dan kroninya membebankan rakyat Selangor dan membiarkan Pusat bertindak sewenang-wenangnya dengan dana yang begitu besar semata-mata atas alasan dan hujah untuk rakyat Selangor, sedangkan hakikatnya rakyat Selangorlah yang dimangsai oleh TPM dan Pusat.

Jika kita bertanya lagi, adakah TPM berasakan dia telah menang? Apa yang cuba ditunjukkan ialah TPM cuba menjadi juara/ jaguh, sedangkan tindakan Selangor untuk "step in" pengurusan SYABAS masih lagi dalam pertimbangan Pejabat Peguam Negara.

Agaknya apa pula reaksi TPM dan Noh Omar apabila Selangor bercadang untuk melaksanakan REFERENDUM dalam isu air Selangor ini?

No comments:

Post a Comment