20 July, 2012

Nampak Gaya PR Kempunan ke Putrajaya..

Salam Ramadhan. UBN dengan segala bala tenteranya serta aparatnya sedang mengasak PR tanpa jemu dan begitu tekun.

Terkini, PR didakwa  mula diresapi unsur-unsur subversif dan ganas. Mengikut Bukit Aman, melalui risikan mereka, PAS diresapi elemen JI, dan komunis menyelinap dalam DAP. Bukit Aman mengemukakan dakwaan pemimpin-pemimpin PR sering ke Bangkok dan selatan Thailand.


Bukit Aman juga mendakwa siri demonstrasi yang disokong PR seperti demo Lynas, Bersih dan Oren adalah tanda-tanda elemen JI dan komunis sedang menunggangi PR.

Adakah Najib sedang bergerak ke fasa akhir dalam mengekang kemaraan PR ke Putrajaya, iaitu dengan menggunakan thesis, ancaman dan penderhakaan terhadap kedaulatan negara, khususnya penderhakaan kepada institusi YDP Agong?

PR Selangor juga sedang dilanda kemelut Syabas dan pembinaan Loji Langat 2, serta perletakkan jawatan Latheefa Koya sebagai ahli majlis MPPJ (kerana komennya terhadap Khalid Ibrahim atas isu keprihatinan terhadap setinggan). Sebelum ini tercetusnya isu Faekah, SUP MB Khalid Ibrahim.

Khabarnya, pemimin-pemimpin tertinggi PR khususnya PKR akan diserang dan diaibkan melalui klip video biru yang telah  pun siap. (untuk perhatian pembaca, sila ke blog MSO untuk mengetahui maklumat tentang klip video biru ini!).

Anwar memulai siri ini dengan laporan blog proUBN tentang adanya laporan polis bahawa seorang mahasiswa utara tanah air telah diliwat Anwar walaupun polis telah menafikannya. Namun ini tidak mustahil untuk berlaku sebaliknya.

Najib melalui cybertroopernya sedang menyediakan minda rakyat untuk ke sekian kalinya menggunakan kaedah pembunuhan karektor pemimpin tertinggi PR - Anwar, Azmin, Nurul Izzah, Mohamad Sabu. Najib bergerak selangkah lagi dengan aparatnya cawangan risikan polis Bukit Aman - resapan elemen ganas JI an komunis dalam PAS dan DAP. Malahan, dakwaan ini sehingga kepada pembiayaan dan latihan oleh NGO luar terhadap PR!.

Politik adalah perjuangan persepsi. Setakat ini, PR telah berjaya mengungguli persepsi umum terhadap UBN dengan segala unsur kebejatan.

Adakah dengan orak langkah terbaru Najib ini, UBN akan berjaya mendominasi persepsi buruk terhadap PR khususnya aktor-aktor utamanya? Jangan lupa, Najib ada satu lagi instrumennya ialah Bajet 2013!

Adakah rakyat sekali lagi akan terpana dan terpesong? Hanya masa menentukannya!

No comments:

Post a Comment