14 August, 2008

Satu Catatan buat MSO

Dalam kesibukan rutin kerja, dan sibuk membelek dan menjenguk blog-blog, lupa pula nak mengupdate blog sendiri. Hari ini, blog sendiri yang cukup sederhana ni, sempat saya belek.

Biasanya tiada komen yang masuk. Maklumlah saya pun baru belajar, baru bertatih dalam berbloging. Namun dalam penulisan politik, minat ini telah lama berputik sejak 1990-an. Minat itu terhenti apabila UMNO dan BN telah mula menjadi "kuku besi" dan kurang toleran.

PRU12 menyuntik semula semangat yang telah lama terpendam. PRU12 seolah-olah memberi cahaya di hujung terowong. Walaupun, dalam liku-liku terowong itu penuh dengan ranjau dan duri. Terdetiklah di hati, apa salahnya aku menyertai semangat perubahan ini, sekurang-kurangnya terasa diri pun memberi sumbangan terhadap tanah air tercinta ini.

Sesungguhnya, walaupun terdapat beberapa catatan uncle MSO tidak saya senangi, namun blognya mesti saya buka. Ia semacam suatu tarikan tersendiri. Saya seperti ternanti-nanti ulasannya.

Dan, saya cukup terharu kerana seorang penulis politik veteran sudi memberi komennya dalam blog saya.

Terima kasih daun keladi.

No comments:

Post a Comment