17 September, 2008

Mereka Gelak, Dalam Hati Siapa Tahu?

Semoga kita terus istiqamah dengan perjuangan untuk perubahan.

Pakatan Rakyat telah selesai mengadakan satu agenda sambutan julung-julung kali diadakan untuk menandakan berlakunya satu turning point dalam sejarah negara Malaysia - Sambutan lahirnya sebuah negara Malaysia - 16 September.

Prof Khoo Kay Kim dengan jelas mengatakan bahawa tidak ada salahnya untuk memartabatkan 16 September. Katanya, kita (rakyat Malaysia) boleh mulakan sambutan merdeka bermula 31 Ogos dan diakhiri sambutan kemuncak pada 16 September.

Ini cetusan DSAI.

Kesan 16 gugahan moto 16 September atau 916 begitu kuat gemanya. BN dan UMNO kekal dalam kepanasan dan racauan.

Seusai sambutan 16 September di Stadium Kelana Jaya, dan esoknya DSAI dan Pakatan Rakyat mengadakan sidang media pada 2.00 petang - dengan jelas beliau tegaskan bahawa sasaran yang dihendaki untuk membolehkan berlakunya peralihan kerajaan telah tercapai cuma yang menghalang ialah soal-soal teknikal dan usaha-usaha sabotaj dari BN dan UMNO.

Beliau telah mengutus surat kepada Pak Lah untuk bertemu bagi mengadakan perbincangan tentang peralihan kerajaan secara aman.

Pada masa sama Najib senyum sinis bahawa 916 hanya gimik seorang politikus despredo. Muhyidin lebih seang mengecop DSAI sebagai pembohong besar. Pak Lah sendiri mengatakan bahawa peralihan itu hanya cerita karut.

Siapa yang desperado?
Siapa yang immoral?
Siapa yang karut?
Siapa yang pembohong besar?

Anwar?
Atau Pak Lah?
Atau Najib?
Atau Pak Lah?

Dalam mereka bergelak ketawa, menuding jari menyalahkan orang lain, memperkuda ISA, siapa tahu di sebalik itu semuanya, hati dan jiwa mereka merintih, gelisah, dihantui rasa bimbang yang tak berkesudahan ...

Kah ... Kah ... Kah ...

No comments:

Post a Comment