06 April, 2012

Azmin, Saham, dan DNA

Salam. Ekoran episod pemilihan PKR yang dibuat secara langsung pada tidak lama dahulu khususnya melibatkan pemilihan Timbalan Presiden PKR antara Azmin dan Zaid Ibrahim, Azmin dikritik hebat. Saya tidak mahu singgung soal ini yang telah pun menjadi sejarah. Dan saya yakin, episod ini menjadi pengajaran pahit untuk PKR dalam menentukan survivalnya pada masa mendatang.

Namun, apabila kita meneliti perbahasan-perbahasan dalam Parlimen yang melibatkan Azmin, bagi saya kehebatan Azmin setara dengan Saifudin Nasution dan Salahuddin Ayub.

Dalam sidang Dewan Undangan Selangor baru-baru ini, Hassan Ali menyerang Azmin tentang saham dan status anak Azmin berhubung dengan Anwar Ibrahim.

Bagi menjawab isu ini yang diwar-warkan semula Hassan Ali ini, saya petik daripada blog Tukang Lawan yang saya jumpainya secara tidak sengaja.

Tentang rasuah saham,

 Penahanan Azmin pada 16 September 1998 untuk siasatan kes Datuk Seri Anwar yang dituduh menghalang siasatan dan melindungi Setiausaha Sulitnya (Azmin) daripada kesalahan pada 1995 juga telah membuktikan bahawa polis gagal menemui sebarang bukti kukuh.

Tuduhan terhadap Datuk Seri Anwar itu juga telah digugurkan". Perkara ini turut diulas oleh Datuk Shafee Yahaya dalam biografinya “The Shafee Yahaya Story: Estate Boy to ACA Chief” di mukasurat 306 yang menjelaskan bahawa Azmin tidak bersalah.


Tentang dna anaknya,

 Ujian DNA,
Kedua-dua laporan ujian DNA tersebut telah mengesahkan bahawa Azmin dan Shamsidar adalah ‘biological parent’ kepada Farah Afifah ".

Laporan daripada hospital di Singapura itu menyebut; “The results from all three genetic loci show that the donor of blood specimen marked ‘X’ (putative father) is the biological father of the donor of the blood specimen marked ‘Y’ (child).

Laporan DNA yang dibuat di Hospital Kuala Lumpur atas arahan Tan Sri Musa Hassan (Ketika itu Penolong Pesuruhjaya Polis Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman) juga menunjukkan keputusan yang sama,” 
 
Bacaan lanjutnya, di sini
 
Jadi, kita boleh persoalkan sesuaikah bagi seorang (Hassan Ali) yang memproklamirkan dirinya sebagai pejuang agama menjaja isu, yang kalau diteliti boleh kita anggap sebagai fitnah.

No comments:

Post a Comment