31 January, 2009

Kerajaan Perak, Ke mana Takdirnya?


Kesan lompatan Datuk Nasa di Perak begitu serius dan mampu menggugat kestabilan kerajaan Perak.

Najib sedang berusaha keras agar maruahnya tidak tercalar kali ke-3.

Khabarnya Dua exco Perak dari PKR dan dua Adun DAP akan melompat ke BN dalam masa terdekat.

Jika, Allah mengizinkan hal ini berlaku maka secara lumrahnya tumbanglah Kerajaan Pakatan Rakyat Perak.

Menurut Blogger Tarmizi, Jamaluddin {http://sanggahtoksago.blogspot.com/2009/01/keadaan-di-bota-gawat-kerajaan-perak.html} Md Radzi dan Osman Jalu telah pun dikuarantin oleh Najib di Pekan, Pahang. Dalam berita ini, peranan SB dan SPRM terbabit sama. Masyarakat sedia maklum bahawa kedua-dua exco ini sedang menunggu perbicaraan rasuah dalam bulan Februari ini.

Maklumat menyatakan bahawa rumah Datuk Nasa di Bota Kiri kini sedang dikepung ketat oleh AMK agar skuad khas BN tidak dapat menembusinya. Khabarnya Najib telah menawarkan Datuk Nasa MB Perak sekiranya BN berkuasa semula di Perak.

Kita berdoa dan berharap agar Allah menguatkan semangat juang kedua-dua exco ini. Agar tetap teguh dengan pendirian asal dan dijauhi daripada terkena umpan BN. Kita doakan juga agat mereka tetap tabah menahan ujian ini. Allah bersama orang-orang yang sabar dan berada di atas landasan-Nya.

Kita yakin bahawa Najib dan skuad khasnya akan berusaha bermati-matian agar kerajaan Perak tumbang. Walau apa pun kosnya usaha ini mesti berjaya.

Bayangkan kalau mereka gagal, dan dengan iizin Allah s.w.t Najib gagal memujuk kedua-dua exco ini, dan segala tipu muslihat ini terdedah, ke mana lagi Najib nak sorokkan muka, dan natijahnya mempercepat proses kejatuhan UMNO dan BN.

Sama-samalah kita berdoa ...

Di Simpang 4, AS, at 11.45pm

No comments:

Post a Comment