10 January, 2009

Provokasi Kuil Di Selangor: Penjelasan Pak Khalid


Salah satu strategi tempur di PRK36 KT ialah provokasi ras dan agama. Soal orang India dalam PR, baru-baru ini, telah timbul oleh kegopohan S.Jenapala dan S.Manikavasagam.

Isu ini berpotensi untuk dimanipulasi oleh mesin kempen BN di KT.

Di bawah merupakan penjelasan Hj Khalid Abdul Samad, YB Shah Alam tentang provokasi Pewaris tentang kuil di Selangor, kawasan Shah Alam. Saya perturunkan sebahagiannya:

Pada Khamis 8hb Januari, sambil saya menghadiri mesyuarat berhubung penduduk Rimba Jaya yang telah dirobohkan rumah-rumah mereka oleh kerajaan BN (masalah yang diwarisi lagi!), saya mendapat maklumat dari seorang penduduk Melayu Seksyen 19 bahawa ada sekumpulan Melayu telah datang untuk menimbulkan ketegangan di kuil tersebut. Selepas mesyuarat berkenaan saya bergegas ke sana dan mendapati sekumpulan orang, kebanyakan mereka orang luar, berkumpul berhampiran kuil tersebut. Mereka ingin membina ‘gelanggang silat’ di tepi kuil dan akan mengadakan kenduri untuk merasmikan pembukaan gelanggang tersebut pada hari Sabtu 10hb ini. Untuk kenduri itu mereka akan tumbangkan 2 ekor lembu! Seterusnya mereka akan menjamu penduduk dan orang ramai di depan kuil berkenaan. Gelanggang mereka akan dibina tanpa membuat apa-apa permohonan kepada phak berkuasa kerana kata mereka, kuil tersebut juga tidak mendapat kebenaran!


Diharap jentera kempen PR di KT sentiasa bersedia dengan maklumat terkini untuk menangkis propaganda dan provokasi pihak lawan.


Di Serambi Simpang 4, AS.

No comments:

Post a Comment