16 March, 2010

Kontradiksi: DSAI Disokong, Bagaimana Pula Selingkuhan ....


Salam.

Pertama, tahniah dan syabas atas kegigihan saudara Tulang Besi membongkar "anasir-anasir pakatan dalam kelambu"

Telah banyak kali teraju komponen PR menegaskan bahawa DSAI masih tetap diperaku sebagai ketua pembangkang merangkap Teraju Utama PR. Terkini, baca Harakahdaily, 15 Mac 2010, Karpal Singh dan Mahfuz Omar sekali penegasan dibuat bahawa status quo DSAI tidak berubah.

Memanglah seharusnya begitulah. Penegasan ini perlu dibuat untuk menggambarkan bahawa strategi UBN untuk menolak ke tepi DSAI daripada persada politik Malaysia melalui Liwat II dan episod 4 katak.

Namun, isu yang saya nak bawa kali ini ialah ada elemen kontra. Teraju utama DAP, PKR, PAS berusaha sedayanya untuk memperkukuh PR, namun masih ada sesetengah pemimpin (kalau masih lagi dapat kita gelar pemimpin!) yang cuba memesongkan hala tuju PR.

Atas kapasiiti apa kedua-dua pemimpin atas PAS - Ustaz Nasha, dan Ustaz Idris Ahmad hadir dalam majlis pelancaran buku Natrah, sedangkan majlis itu ialah majlis Mahyudin Yassin. Bukan sahaja hadir malah sempat pula memberi kenyataan media.

Kata-kata yang sungguh indah dan menyegarkan:

"Usaha mewujudkan perpaduan ini bukan boleh berlaku dalam tempoh sehari dua atau sekelip mata. Kita memerlukan satu tempoh untuk terus membina kematangan ke arah ini (mewujudkan perpaduan). Saya melihat kita pada masa sekarang sedang membina kematangan ke arah ini,”

Utusan memetik kata-kata Timbalan Presiden PAS ini, "semua pihak tidak harus bersikap mengalah walaupun beberapa usaha sebelum ini bagi mewujudkan persefahaman antara parti politik terbesar umat Islam iaitu Pas dan UMNO terhenti di separuh jalan".

Apakah makna semua ini?

Di manakah kamu Sang Presiden? Pembantu kesayangan Sang Presiden ini masih lagi meroyan. Bukankah Presiden dan timbalannya sewajibnya menjadi benteng terakhir dalam merealisasikan ketetapan muktamar bahawa:

a) PR wajib diperkukuh.
b) Tiada lagi kerajaan perpaduan atau muzakarah atau apa-apa sahaja dengan UBN.

Barangkali telah SAMPAI MASA PARA BLOGGER MELANCARKAN PERANG TERHADAP USAHA-USAHA YANG SEIBARAT SELINGKUHAN INI KERANA SANG PRESIDEN MASIH LAGI TERDIAM DAN TERBIUS! .....

Simpang 4, AS.

No comments:

Post a Comment