19 March, 2010

Zahrain: Memperbodoh DSAI, Memperbodoh Juga PAS, DAP


Salam.

Kesian kat Zahrain ... terkial-kial orang ini cuba menjustifikasikan dirinya pada khalayak mengapa dan kenapa dia keluar PKR, dan mendaftar sebagai ahli kelab lompat.

Tidakkah dia lupa bahawa sebaik dia keluar PKR dan menjadi MP bebas bermakna dia telah meninggalkan jamaahnya, kumpulannya, dan induknya.

Apakah makna bebas bagi Zahrain, agaknya?

Dalam ucapannya di Parlimen, sarat dengan ucapan yang memburukkan PKR dan khasnya kawannya sendiri, DSAI, yang mengangkatnya sebagai ketua di peringkat negeri tanpa menghiraukan ketidakpuashatian orang-orang PKR Pulau Pinang.

Dia tidak berhujah tentang idealisme dirinya sebagai MP bebas yang original dalam maksud berbeza dengan Zul Kulim, rakannya Tan, Si Mohsein. Dalam hal ini, Zul Kulim lebih baik, sekurang-kurangnya Zul menggelarkan dirinya pejuang Islam(?), begitu juga dengan Ibrahim, teguh dengan PERKASAnya. Sekurang-kurangnya, mereka ini ada labelnya.

Satu hal yang pasti ialah perbuatan dan tingkah lakunya yang memburukkan parti dan pakatan yang pernah memberi tempat dalam politik, samalah dengan perbuatan memperbodoh tokoh-tokoh utama dalam PAS (TGNA dan TGHH), DAP (LKS dan KS). Begitu bodoh sekali mereka ini kerana mempercayai DSAI yang sehingga sanggup mengangkat DSAI sebagai PM sekiranya Pakatan dapat menawan Putrajaya. Begitu licik sekali Si Anwar ini sehingga dapat membius TGNA dan TGHH.

Pada saya, siapa kamu sebenarnya Zahrain .... jika mahu diukur dengan pengalaman politik TGNA. TGHH, Lim Kit Siang, dan Karpal Singh, dan Anwar sendiri!!!

Yang pasti, semakin banyak kamu bercakap, sesungguhnya, semakin terbongkar siapa dirimu yang sebenarnya.

Simpang 4, AS.

1 comment:

  1. Biasanya org yng bangang tidak akan mengaku kebangangannya..sama lah dengan mangkuk hayun sorang ni..bila x dapat apa yang dia nak..semua orang salah..dia je betul..dia ingat Umngok nak amik dia.. porraaahhh..

    ReplyDelete