13 December, 2008

Komen Ringkas: Apa Tunggu Lagi Kayveas

Mstar (http://www1.mstar.com.my/cerita.asp?file=/2008/12/12/mstar_berita/20081212130357&sec=mstar_berita) melaporkan yang intinya betapa angkuh dan arogancenya manusia bernama Nazri ini.

Dengan jelas PPP @ presidennya, M Kayveas dilabelkan pengemis. Dahlah dianggap sebagai pengemis dihina lagi dengan kekalahan partinya dalam PRU12.yang kerusi itu disedekahkan oleh UMNO. Nazri menegaskan bahawa ISA sekali-kali tidak akan dpinda!

Si Nazri ini merujuk kepada ugutan PPP akan keluar BN sekiranya ISA tidak dipinda. Pak Lah sendiri mempelawa atau mempersila PPP keluar BN sekiranya mereka tidak berpuas hati.

Nampaknya kemarahan Nazri ini berpunca daripada keputusan mesyuarat khas Majlis Tertinggi PPP yang dipengerusikan oleh Naib Presiden PPP, Datuk Lee Heng, tanpa kehadiran Kayveas. (http://www1.mstar.com.my/cerita.asp?file=/2008/12/12/mstar_berita/20081211112623&sec=mstar_berita) Mereka membuat keputusan akan kekal dalam BN sehingga PRU13. Bagi Nazri, keputusan ini seperti memperolok BN, sedangkan mereka mengetahui dengan jelas pendirian BN tentang ISA.

Saya bersetuju dengan ulasan MSO supaya Kayveas usah bertangguh lagi. Kini masa yang tepat untuk keluar, bertepatan pula dengan PRK Kuala Terengganu. Dengan kata lain, anda telah dihalau dan tidak dikehendaki lagi. Kalau ini berlaku, itu hadiah manis untuk Pakatan Rakyat.

Sikap memandang rendah rakan segabungan, kata-kata yag mengguris hati orang lain, dan tidak tahu menghormati perbezaan pendapat, dan bersikap ala Hitlerisme, menjadi contoh atau bukti versi "ketuanan Melayu" UMNO.

Ayuh, Kayveas, buktikan kejantananmu!

1 comment: