26 December, 2009

Demo UMNO Desak PAS Selangor Keluar Pakatan, Siapa Dalangnya?


Salam.

Agak gempar juga isu ini. Pak Bakaq, dan Kelab Greenboc pun mengulasnya.

Mengikut Pak Bakaq, beliau menerima sms tersebut, dan kawan beliau pun mendapat sms yang sama. Harakahdaily pun mendapat sms tersebut. Saya petik daripada Harakahdaily, "Menurut satu sms yang dihantar kepada Harakahdaily, perhimpunan itu akan diadakan esok 27 Disember jam 11 pagi di perkarangan pejabat perhubungan PAS Selangor dekat sini. Dalam perhimpunan itu, sms itu memaklumkan, satu memorandum akan diserahkan dan menurutnya memo itu akan diterima sendiri oleh Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hassan Ali."

Siapa dalangnya? Kalau mengikut Harakahdaily, dalangnya UMNO Selangor. Namun, kita tidak dapat memastikan secara sahih. Pada saya, mustahil didalangi oleh Dr Hassan Ali, atau pihak-pihak yang ada kaitan dengan beliau.

Memang kita ketahui daripada pendedahan rakaman tentang ucapan Dr Hassan Ali bahawa pegangan atau pendirian atau fokus beliau sebagai pimpinan PAS Selangor ialah memperjuangkan kepentingan Melayu-Islam. Dan pegangan Dr Hassan Ali memanglah sejalur dengan sikap asabiyah UMNO.

Dr Hassan Ali sendiri yang akan menerima memorandum tersebut. Ini menjadi kemusykilannya, bagaimana penulis sms itu boleh mengesahkan bahawa Hassan Ali sendiri akan menerimanya. Kita boleh jangkakan sama ada Hassan Ali telah dihubungi dan confirm akan menerima memo tersebut atau Hassan Ali tidak tahu apa-apa, hanya penulis sms itu mereka-reka sendiri supaya banyak orang yang turun menyokong demo tersebut.

Yang peliknya, sepatah pun tidak kedengaran daripada mulut Dr Hassan sendiri sama khasnya menafikan bahawa beliau mengetahui demo tersebut.

Sesungguhnya, sekiranya demo itu benar-benar berlaku esok, dan selepas itu baharulah Dr Hassan mengeluarkan ucapan penafian, sahlah Dr Hassan dengan sengaja meletupkan dirinya dengan C4.

Baiklah, kita serahkan kepada Dr Hassan untuk menilainya. Beliau berpendidikan tinggi, dan telah lama dalam politik. Sepak terajang politik sudah tentu dalam genggamannya.

Apa yang kita harapkan ialah sms itu hanya mainan UMNO semata-mata. Biarkan mereka melalak dan melolong. Orang dah nak sampai ajal kan .....

Simpang 4, AS 12.00am

No comments:

Post a Comment