09 December, 2009

Kini Giliran Najib Pula Berbahang


Salam.

Apa khabar PM kita, Najib? Apa khabar, setpol beliau, Datuk Shafie Abdullah? Najib menyindir TGNA tentang doanya. Agaknya, ketika ini apa pula pandangan Najib tentang doa TGNA tersebut?

Kenapa saya kaitkan doa TGNA dengan situasi terkini Najib khususnya nasib yang akan menimpa setpolt beliau?

UMNO dengan medianya telah begitu "spinning" dengan isu CEO PBMK dan isu desakan supaya TGNA meletakkan jawatannya sebagai BM Kelantan. Terkini, media perdana memfokus terhadap doa TGNA.

Maknanya, TGNA diserang hebat. Dan ini tentunya dengan restu Najib sebagai Presiden UMNO dan PM Malaysia.

Muncung senjata mereka kini telah mulai beralih arah! Menghala ke arah Presiden mereka merangka PM.

Bayangkan kalau disenaraikan butiran salah guna kuasa yang dilakukan oleh setpolnya sehingga dilabelkan oleh Ahli Parlimen Wangsa Maju, sebagai Menteri de facto Wilayah Persekutuan. Sebahagian butiran salah guna kuasa itu boleh dibaca di sini.

Kalaulah Polis dan SPRM benar-benar profesional, saya agak pasti salah guna kuasa ini dapat dibuktikan. Namun, yang penting kini, bukanlah bukti, tetapi pendedahan sehingga setpol ini akan disiasat oleh Jawatankuasa Khas Dewan Parlimen sebagai akibat daripada gangguannya terhadap AP Wangsa Maju. Berita lanjutnya di sini.

Najib sesungguhnya, sekurang-kurangnya diasak hebat dengan isu PKFZ, isu GST, kehadiran semula P.Bala (yang mengaitkan adiknya sendiri, Nazim), kemelut MCA, akhirnya isu rasuah dan salah guna kuasa sekitar setpolnya, mampu menyebabkan PM kita, Najib tidak lena tidur.

Jadi, jika difikir secara sekular memang doa TGNA seolah=olah seperti peluru angin, namun bagi orang-orang yang melihat doa ini secara batin dan spiiritual, sesungguhnya telah mulai menebarkan racun bisanya.

Sekali lagi, apa khabar Najib, dan apa khabar Shafie? Rasailah pula seperti yang dirasai dan dialami oleh TGNA apabila anda menyerang hebat beliau.

Simpang 4, AS, 2.30am

No comments:

Post a Comment