15 March, 2012

Betul Ke Cakap Daim Ni?

Daim, kini, mulai dikenali sebagai peramal politik Malaysia, bersuara lagi dan menolak andaian dan dakwaan umum atau persepsi umum bahawa UMNO tidak perlu mengaut dana dari Bursa saham untuk keperluan dana pilihan rayanya.

Barangkali boleh diterima kenyataan peramal berambut putih ini kerana selagi krisis eurozon tidak dapat selesai atau pulih, tidak mungkin bursa dapat dilonjakkan dengan mendadak sebelum PRU13. Daim memberi isyarat bahawa jika berlaku kenaikan mendadak di Bursa menandakan persepsi umum itu betul.

Kalau kata-kata Daim ini boleh diterima, apa jadi dengan dana UMNO. Perangai Najib ialah menghamburkan wang untuk menyelesaikan setiap masalah yang menyangkut kerajaannya, apatah lagi dalam pilihanraya, Najib pasti akan berbelanja lebib mewah!

Soalannya dari mana Najib peroleh stok UMNO ini?

Adakah ini bermakna "warlord" UMNO sudah bersedia untuk membuka kantungnya seluas-luasnya kepada Najib dan UMNO? Termasuk Daim?

Ini juga membawa kepada persoalan "calon boleh menang" Najib. Bukankah "warlord" UMNO ini akan membiarkan Najib menentukannya sebebas-bebasnya?

Fikir-fikirkanlah....

No comments:

Post a Comment