28 March, 2012

Cerdik Juga Hujah Mereka Ini Nak Jatuhkan Anwar

Salam. Seronok apabila kita membaca dan meneliti modus operandi geng ini nak menjatuhkan Anwar. Nampak mereka kian nekad, dengan Nalla menjadi bos dan dibantu peguam Muhammad Shafee.

Sebelum itu saya amat tertarik dengan hujah blogger umno ini, kenapa Anwar tidak layak menjadi PM. Cuba teliti hujah blogger ini:

 "Bagaimana pula komen kenalan rapat yang tahu luar dalam dan bersama dengan beliau di dalam kerja-kerja peribadi?

1. Saya mendedahkan ini demi untuk menyelamatkan Malaysia dari berperdana menterikan seorang yang rosak moral.

2. Saya ada bukti, malah sayalah orangnya yang membekal dan menguruskan wanita-wanita untuk hidangan beliau.
3. Sayalah orang ketiga yang dilihat di dalam video tersebut.
4. Seorang biseksual tidak layak dan tak boleh sama sekali dibenarkan untuk menjadi Perdana Menteri.

Buka mata besar-besar. Buka minda luas-luas. Beristighfar dan minta petunjuk supaya hati menjadi rasional dan sentimen taksub terhapus. Lapangkan dada, jiwa dan pemikiran dari sebarang sifat bias dan asobiyyah
."


Siapakah yang dimaksudkan oleh blogger ini tentang kenalan rapat Anwar? Rasanya kita semua sudah maklum siapa mereka. Bagi saya mudah sahaja, jika mereka sudah tahu sejak awal akan perlakuan Anwar ini tetapi kenapa masih bersama. Baru sekarang mereka menjadi penentang Anwar dan bekerjasama dengan UMNO? Mengapa tidak sejak dahulu? Maksudnya mereka bersubhat dengan Anwar jika benarlah perlakuan Anwar seperti yang mereka dakwa.

Apabila mereka menentang Anwar dan semata-mata berfokus kepada Anwar dan membutakan mata fikir dan hati tentang apa yang telah, sedang dan akan UMNO lakukan dalam pemerintahannya dan terhadap rakyat, sebenarnya ada sesuatu yang cuba dilindungi oleh mereka.

Ambil contoh Zul Kulim, yang difokuskan ialah Anwar, Pas, dan sesekali DAP. Zul selalu menjuarai Islam dan Melayu. Tetapi, adakah UMNO benar-benar Islami dan benar-benar membela Melayu? Tidak pun Zul sentuh tentang kebocoran, ketirisan, rasuah, mempersenda agama oleh pemimpin UMNO.

Jika nak bandingkan antara Najib dengan Anwar malah Mahathir, siapakah yang benar-benar bersih? Adakah rakyat tidak tahu siapa sebenarnya Najib dan Mahathir?

Pertanyaan penting, adakah niat mereka akan tercapai? Jika tokoh politik yang selicik Mahathir pun gagal menjatuhkan Anwar, malahan dirinya sendiri yang akhirnya terpaksa berundur, apatah lagi manusia yang terlalu kecil itu untuk merempuh aura Anwar dalam politik.

Sifirnya mudah, tokoh seperti Anwar ini, kian diasak kian kuat. Malahan auranya dan seruannya kepada nurani manusia memang akan sentiasa mengundang penentangan. Dan, saya percaya, di hati kecil Anwar, beliau cukup berterima kasih kepada orang-orang seperti Zul, Zaharain, dan gerombolannya kerana akhirnya mempopularkan Anwar dan secara tidak langsung memperjelas misi dan visi Pakatan Rakyat.

Sesungguhnya, apa yang dilakukan oleh UBN dan aparatnya boleh kita ibaratkan membasuh daki-daki di badan Anwar, yang akhirnya membersihkan Anwar.

Oleh itu, Zul, Ezam, Zahid, Zaharain, Nalla, Muhammad Shafee, teruskanlah sarkas ini, jika anda semua menyangka rakyat seronok menontonnya. Barang kali, yang ditonton rakyat nanti bukannya Anwar tetapi diri mereka.



No comments:

Post a Comment