14 March, 2012

Khairy Menelan Jadam Isu Anwar dan Israel


Salam. Khairy atau KJ terpaksa menelan jadam apabila cuba mempertahan UBN dan menegakkan pendiriannya tentang sikap dan pendirian Anwar tentang Israel dalam parlimen semalam. KJ cuba memprojeksi diri sebagai seorang yang pintar berhujah.

Anwar dalam ucapan perbahasan titah Agung telah mengambil peluang memperjelas sikapnya terhadap Israel ekoran temu ramah dalam AWSJ, yang dimanipulasi oleh media arus perdana. KJ mencelah dan membidas ketua pembangkang itu, katanya ketua pembangkang itu menyelindungkan sokongan tanpa syarat Anwar terhadap Israel.

Tujuan Anwar ialah supaya Putrajaya mengawal medianya dan menerapkan semangat demokrasi dalam media mereka, dan menolak fitnah.

Sebenarnya KJ silap percaturan. Akibat celahannya itu membolehkan Anwar, dan dibantu oleh Saifuddin dan Yusmadi memperjelas dalam dewan akan sikap sebenar UMNO dan Putrajaya dalam isu Irael dan Palestine. Faktanya jelas, bahawa wujud hubungan dagang antara Israel dan Malaysia dan penggunaan khidmat APCO oleh Putrajaya, dan 3 surat mantan PM kepada PM Israel (disiarkan oleh Wisma Putra).

Sebagai bacaan umum, rujuk di sini untuk menilai kewajaran sikap Anwar terhadap Israel.

No comments:

Post a Comment