22 March, 2012

Shahrizat: Wanita UMNO Mula Berfraksi

Salam. Umno kian lama mula menunjukkan hakikat dirinya. Selama ini UMNO dan pemimpinnya menjaja ke sana sini bahawa UMNO pembela bangsa Melayu. Benarkah?

Terkini, selepas Shahrizat menawarkan dirinya untuk meletakkan jawatannya menterinya ekoran tamatnya tempoh hayat senatornya, dalam masa sama mengekalkan jawatan parti sebagai Ketua Wanita UMNO (KWU), mula timbul suara-suara dalam wanita bahawa tidakan Shahrizat itu tidak memadai. Beliau perlu juga berundur dari jawatan KWU.

Alasannya, mana mungkin seorang pemimpin yang terpalit dengan isu salah guna kuasa dalam isu Fidlot sehingga suaminya didakwa pecah amanah di mahkamah. Kita memahami suara-suara terpencil ini dalam wanita UMNO. Apakah persepsi ahli umno dan rakyat keseluruhan terhadap UMNO jika pemimpin yang tergelemang dengan pecah amanah masih dikekalkan dalam saat-saat menanti PRU13?

Anehnya, menurut Wanita Wilayah Persekutuan menyeru supaya kepimpinan Shahrizat dikekalkan untuk menerajui Wanita UMNO dalam PRU13, dan disokong pula oleh Najib.

Penegasan Wanita Wilayah Persekutuan ini turut dikongsi sama Wanita UMNO Pulau Pinang.

Jelas menggambarkan apa yang dikatakan di atas, dalam Najib meminta maaf atas kesilapan UBN sehingga UBN kehilangan beberapa negeri pada PRU12, dan meminta rakyat memberi peluang sekali lagi dalam PRU13, bahawa UMNO sebenarnya hanya bersandiwara.

Adakah ini parti yang mendakwa membela Melayu selama ini akan benar-benar ikhlas dalam mempertahan Melayu atau hanya untuk mempertahan kuasa mereka?

No comments:

Post a Comment