24 March, 2012

PR akan Kantoi Jika Memandang Remeh SPR

 Salam.Cuba kita bertanya sesiapa pun, asalkan yang bukan fanatik, adakah UBN menguasai Putrajaya pada PRU13? Rata-rata jawabannya sama ada di warung kopi, cafe, pejabat-pejabat, bahawa Najib telah pun menempah kerusi yang kini dipegang oleh Anwar, Ketua Pembangkang.

Sekurang-kurangnya beberapa isu yang menyesak nafas Najib, isu SBPA, isu Lynas, isu Fidlot, isu Shahrizat dengan Wanita UMNOnya, dan isu FGVH dan penyenaraian Felda. Daim pula menabur garam ke luka Najib bahawa jika PRU13 berlaku sekarang, hanya 3 negeri yang benar-benar selamat: Johor, Melaka, Pahang.

Daim juga meramalkan 16 kerusi parlimen sarawak, 12 kerusi parlimen Sabah akan jaruh ke PR. Isu FGVH jika Najib semata-mata menyerahkan kepada Isa Samad dan Ahmad Maslan mengendalikannya, gugusan Felda yang dulunya milik UMNO, kemungkinan besar berpihak kepada PR.

Dengan segala isu yang sedia membelit Najib, dan bulan April ini bermulalah perbicaraan komisyen Scorpene, sudah cukup untuk menjatuhkan Najib dan Putrajaya.

Namun dengan isu yang membelit Putrajaya ini, adakah PR akan menang. Rasanya, usah bermimpi di siang hari. SPR dalam senyap sedang menyusun peta kemenangan untuk UBN.

Pendedahan Matsamankati (MSK) dalam weblognya, Malaysia Times, Mission Possible 1, 2, dan 3 cukup menggusarkan.MSK mendedahkan bagaimana SPR memanipulasi daftar pengundi.

Saya sependapat dengan MSK bahawa PR memandang enteng manipulasi SPR ini. Adakah PR ada seksyen khusus menangani isu SPR ini? PR banyak blogger sukarela yang pakar di bidang IT ini. Namun mereka berkeluarga dan perlu menyara keluarga, apa salahnya disediakan sedikit dana untuk tujuan itu.

Untuk selanjutnya, sila ke link ini.


1 comment: